Velika odpoved ali velike spremembe?
Po vsem svetu je v zadnjih nekaj letih na milijone zaposlenih zapustilo svoja delovna mesta v zgodovinsko visokem številu. Ta pojav se imenuje "velika odpoved".
Pandemija Covid-19 je v mnogih pogledih spremenila tradicionalno delovno okolje. Podjetja in zaposleni so se prilagodili novemu nepredvidljivemu delovnemu okolju in delo opravljajo virtualno prek video klicev in aplikacij za sporočanje. Poslovili so se od vožnje na delo, dragega parkiranja in poslovnih oblačil.
Zakaj ljudje odhajajo?
Po podatkih Pew Research so bili glavni razlogi, zakaj so ljudje leta 2021 zapustili službo, nizka plača, nezadostne možnosti za rast in občutek nespoštovanja. Študija je tudi pokazala, da večina delavcev, ki imajo zdaj nove službe, meni, da nova delovna mesta ponujajo boljše plačilo, več priložnosti za rast ter boljše ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem ter prožnost.
K transformativni „veliki odpovedi“ so prispevali številni dejavniki, kot so izgorelost, preobremenjenost med pandemijo, globalni poudarek na dobrem počutju in pomanjkanje talentov. Toda kaj ta sprememba pomeni za prihodnost dela? Tukaj smo nekaj let kasneje. Življenje se je vrnilo v ritem pred pandemijo, vrnitve v delovno okolje iz začetka leta 2020 pa ni.
Kaj je pred nami?
Velika odpoved je več kot gibanje ljudi, ki dan za dnem zapuščajo svoja delovna mesta. Zdi se, da kaže na nekaj večjega. Ljudje ocenjujejo svoj odnos do dela. Mnogi zaposleni želijo več kot le plačo. Iščejo izpolnitev v službi od 9 do 5.
Nepredvidljivi časi so ljudi prisilili, da ponovno ocenijo svoje življenjske prioritete in naredijo spremembe v službi zdaj ali nikoli, od menjave panoge do tega, da se odločijo sami postati lastniki podjetja. Opolnomočeni so, da ukrepajo in izberejo poklicno pot, ki je v skladu z njihovimi vrednotami, kar jim daje večjo fleksibilnost glede ur ali izboljšane možnosti za rast.
Kaj se vašim zaposlenim zdi najpomembnejše, se lahko giblje od politike dela od doma do pogledov na trajnost. Zdaj je bolj kot kdajkoli prej pomembno razumeti, čemu vaši zaposleni dajejo prednost. Na ta način najdete najboljše kandidate, ob enem pa jih lahko pomagate vzgajati in jim omogočite, da se učijo in rastejo z vašim podjetjem.
Kako izstopati kot odličen delodajalec
Na srečo lahko organizacije storijo več kot sprejmejo "veliko odpoved". Lahko izkoristijo ta trenutek, ki mu pravimo „velike spremembe“, da ocenijo in sprejmejo pomembne ukrepe za zaposlitev, razvoj in obdržanje ljudi, ki jih potrebujejo za izgradnjo uspešnega podjetja po pandemiji.
Zadeni tarčo s šarmom
Na današnjem trgu dela morajo delodajalci storiti več kot objaviti svoja prosta delovna mesta na spletu in razložiti prednosti pridružitve njihovemu podjetju. Ker si organizacije prizadevajo najti idealne kandidate ob pravem času, je pomembno razumeti pričakovanja kandidata.
Kako vaša blagovna znamka delodajalca odraža vaše vrednote in vam pomaga izstopati? Privlačna blagovna znamka delodajalca vam lahko pomaga privabiti nadarjene kandidate. Ali ocenjujete, kaj kandidati iščejo v tem novem delovnem okolju? Vaša kadrovska ekipa mora biti v skladu s tem, kar si vaši idealni kandidati želijo v podjetju in na svojem delovnem mestu. Podjetja se ne izogibajo več izraziti stališč do aktualnih tematik in vprašanj. Od trajnosti do družbenih vprašanj, zaposleni želijo biti del organizacij z vrednotami, ki so v skladu z njihovimi.
Ohranite vrhunske talente s spodbujanjem razvoja in raznolikosti
Ko privabite vrhunske talente, kaj počnete, da svojim zaposlenim pomagate pri brezhibnem vključevanju, učenju in rasti? Gojenje kulture pripadnosti, prilagodljivosti in razvoja bi moralo biti prednostna naloga.
Spodbujanje odprte komunikacije s svojimi zaposlenimi in zagotavljanje varnega okolja, v katerem lahko izrazijo svoja čustva in skrbi, bo podjetju omogočilo, da bo razumelo, kako se delavci počutijo. Dajanje prednost podpori vaših trenutnih zaposlenih je ključnega pomena za privabljanje in obdržanje kvalificiranih kandidatov.
Edini način, da ohranite svoje zaposlene srečne, je, da razumete, kaj delate prav, kje morda zaostajate in katere oprijemljive spremembe lahko naredite, da jih izboljšate. Odprtost za vključevanje povratnih informacij zaposlenih v kulturo podjetja odraža zanimanje za dobro počutje zaposlenih in bo zagotovila prostor za rast in priložnosti za notranje napredovanje.
Zainteresirani in motivirani zaposleni bodo ostali dlje. Spodbujanje kulture učenja in razvijanje bistvenih spretnosti bo ustvarilo okolje, ki spodbuja karierno rast in podporo. Ljudje želijo čutiti, da njihove vsakodnevne naloge pomembno prispevajo in da je njihova organizacija zavezana osebnemu in poklicnemu razvoju zaposlenih.
Bistveno področje, na katerega se moramo osredotočiti, morajo biti raznolikost, pravičnost in vključenost. Ljudje se želijo počutiti vključene – biti videni in slišani, ne glede na starost, raso, spol ali vero. Kako zagotovite, da se vaši zaposleni počutijo spoštovane in cenjene? Ali vaša politika podjetja podpira raznoliko kulturo?
Razumite in vključite svoje zaposlene
Izkušnja pridružitve in onboardinga je ključnega pomena za nove zaposlene. Ko so sprejeti v ekipo, ali poslušate njihove povratne informacije in jim daste prednost? Vključitev povratnih informacij zaposlenih lahko poveča njihovo angažiranost pri delu in vaši organizaciji ter omogoči delodajalcem, da zanje ustvarijo pomembno izkušnjo.
Kultura in vrednote vašega podjetja morajo biti v skladu s kulturami in vrednotami vaših zaposlenih. Ali jih po prejemu povratnih informacij vključite v svoje načrte in postopke? Ali vodstvo podpira te vrednote? Zaupanje je bistveno, če želite, da se vaši zaposleni počutijo cenjene in priznane.
Kultura dobrega počutja
Plača ni edino merilo za privabljanje in ohranjanje zaposlenih. Prihodnost dela je povezana z razumevanjem, kaj vaši zaposleni želijo in kaj jim pomeni dobro počutje. Ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem ter prilagodljivo delo sta zavzela osrednje mesto.
Delo na daljavo je med pandemijo prevzelo svet in ta način dela je postal vsakdanjik in bo v bližnji prihodnosti spremenil kulturo dela. Ljudje so pokazali, da so lahko produktivni in učinkoviti od doma ali s prilagodljivim delovnim urnikom. Zaposleni želijo delati pod svojimi pogoji, z večjim nadzorom nad svojim osebnim časom. Več časa želijo posvetiti družini, prijateljem in prostočasnim dejavnostim. Ta prilagodljivost prispeva k njihovi splošni sreči in sreči pri delu.
Prihodnost dela
Navsezadnje bodo podjetja, ki želijo zaposliti velike talente ter obdržati in angažirati svoje zaposlene, spodbujala pozitivno delovno okolje z manj fluktuacije. Vzpostavitev priložnosti za delavce, da delajo pod njihovimi pogoji, zagotavljanje kulture varnih povratnih informacij, ki ustvarja spremembe, prispevanje na smiseln način ter učenje in rast s podjetjem so osnove uspeha organizacije.