1. Home>
  2. Zavzetost zaposlenih>
Rethinking talent strategy

4 razlogi za ponovno oceno strategije upravljanja talentov

Je vaša strategija upravljanja talentov tako uspešna, kot bi lahko bila? Nekateri procesi upravljanja talentov so zdaj standardni za večino podjetij, vendar se podrobnosti lahko zelo razlikujejo. Da ne omenjamo, da lahko tudi najbolj dovršena strategija upravljanja talentov zlahka zastara, če upoštevamo hitrost tehnološkega napredka in družbenih sprememb. Tukaj je vaš vodnik na enem mestu.

Za vodje kadrovske službe je poznavanje sprememb bistvenega pomena, da njihova strategija upravljanja talentov ostane korak pred drugimi. Strokovnjake pri SD Worx smo vprašali za 4 glavne razloge, zakaj je čas, da ponovno premislite o svoji strategiji upravljanja talentov in katere nove pristope bi morali upoštevati.

    1. Dinamika delovne sile se še naprej razvija

    Čeprav je pandemija za nami, ni mogoče spregledati njenih dolgoročnih posledic. Danes smo v hibridni dobi, kjer se je začetno navdušenje ali zaskrbljenost glede dela na daljavo umirila in preoblikovala v bolj uravnoteženo delovno kulturo. Prilagodljivo delo ni več zgolj ugodnost, temveč nujna zahteva za organizacije, ki želijo privabiti in zadržati najboljše talente. 


    A delodajalci morajo iti še dlje. Ali bi lahko v vaši organizaciji uvedli delitev delovnih mest? Bi lahko zaposlenim omogočili delo na projektih zunaj njihovih običajnih delovnih vlog? Za doseganje takšne prilagodljivosti je potreben strukturiran pristop k razporejanju veščin, namesto da se osredotočate zgolj na tradicionalne odgovornosti. 
     

      2. AI spreminja svet dela

      Še pred nekaj meseci večina ljudi ni slišala za ChatGPT. Danes pa je to sinonim za umetno inteligenco – skrivnostno silo z neverjetnim potencialom tako za dobro kot za slabo. Za kadrovske ekipe, ki želijo racionalizirati procese in optimizirati delovne tokove, lahko orodja z umetno inteligenco ne le olajšajo in pospešijo izvajanje rutinskih administrativnih nalog brez napak, ampak lahko tudi omogočijo boljše strateško odločanje in bolj prilagojene izkušnje zaposlenih – in to je šele vrh ledene gore.


      Kljub prednostim pa napredek umetne inteligence pri mnogih vzbuja skrb glede zaposljivosti, kar potrjujejo tudi najnovejše napovedi OECD. Zato morajo delodajalci ukrepati že danes. Ohranjanje talentov pomeni podpirati ljudi pri prehodu na nove tehnologije – ne pa jih izključiti iz procesa. Nenazadnje umetna inteligenca najbolje deluje takrat, ko ljudje aktivno sodelujejo s tehnologijo. Ključno je, da so vaši zaposleni vključeni, informirani in pripravljeni na spremembe.
       

        3. Pričakovanja zaposlenih vs. realnost – razkorak, ki ga ne gre spregledati

        Po novi vseevropski raziskavi, SD Worx, kar 85 % delodajalcev meni, da neposredne vodje v njihovi organizaciji zadostno podpirajo razvoj talentov. Vendar pa to mnenje deli le 35 % zaposlenih.


        Ta razkorak med zaznavo delodajalcev in zaposlenih se pojavlja skozi celotno raziskavo – pri usposabljanju, oblikovanju delovnih mest in notranji mobilnosti. Ključno sporočilo? Pričakovanja zaposlenih niso izpolnjena.


        Čas je, da se delodajalci in kadrovske ekipe vprašajo: ali je usposabljanje v naši organizaciji dovolj dostopno in vključujoče? Kako lahko naredimo razvoj talentov bolj učinkovit in privlačen? Ali imajo zaposleni jasno sliko o tem, kako lahko napredujejo v svoji karieri znotraj podjetja? Ali se odprta delovna mesta dovolj spodbujajo interno? Ali ponujamo jasne karierne poti in ustrezno podporo za osebni razvoj?
         

          4. Vojne za talente je konec. Kaj sledi?

          Po besedah predsednika PwC U.S., Tima Ryana: »Vojne za talente je konec. Talent je zmagal.« In s tem se je težko ne strinjati. Izkušnje zaposlenih ostajajo ključna prednostna naloga v sodobnem delovnem okolju – ne glede na nihanja na trgu dela. Moč se vse bolj seli na stran zaposlenih, ki lahko danes izbirajo med širšo paleto ugodnosti kot kadar koli prej.


          Vendar je podpis pogodbe šele začetek. V letu 2023 (in naprej) se osredotočenost na izkušnjo zaposlenih vse manj vrti okrog bonitet in vse bolj okrog občutka dobrega počutja, varnosti in navdiha – tako med delom kot zunaj njega. Tehnologija ima pri tem ključno vlogo: prinaša več udobja, zabave in personalizacijo v vsakdanje delovne naloge.


          Ostaja pa vprašanje: Je vaša obstoječa tehnološka rešitev še vedno dovolj zmogljiva, da podpira te cilje?
          Ali je čas za naložbo v nove sisteme, ki ne samo izkoriščajo talente vaših zaposlenih, ampak jim tudi pomagajo, da ostanejo motivirani, vključeni – in srečni?
           

            Čas je za preoblikovanje strategije talentov

            Ljudje se spreminjajo. Njihove potrebe, želje in prioritete se razvijajo – in s tem mora napredovati tudi vaša strategija upravljanja talentov. Če se ta že nekaj časa ni prilagodila novim razmeram, je zdaj pravi trenutek za temeljito preobrazbo.
            Ne pričakujte hitrih rezultatov – to je potovanje, ne sprint. A vsak korak naprej šteje.
             

              Potrebujete strokovni nasvet pri ocenjevanju svoje strategije talentov?

                Pogovorite se z nami.